TAYANCH DOKTORANTURA (SAVOLLAR)

TAYANCH DOKTORANTURA (SAVOLLAR)

 

      1.           P. Chaykovskiy musiqasining balet san’ati taraqqiyotidagi o’rni
      2.           Romantik davr baletlarining o’ziga xosligi.
      3.           L. Jeykobson xoreografiyasining o’ziga xosligi
      4.           Grand pas: balet ijrosidagi tuzilish va ma’no.
      5.           D.Balanchin xoreografiyasining o’ziga xosligi
      6.           Klassik raqsda nechta qo’l pozitsiyasi mavjud? Ular haqida ko’proq ma’lumot bering
      7.           Raqsni sahnalashtirishda va  tayyorlashda eng zaruriy komponent nima hisoblanadi??
      8.           Klassik raqsda arabesk pozalarining nechta turi mavjud?
      9.           S. Diagilevning «Rossiya fasllari» («Русских сезонов») ning ma’nosi
    10.         Qo’llab-quvvatlovchi oyoq tomon harakat yoki aylanish yo’nalishini aniqlash uchun qanday tushuncha ishlatiladi?
    11.         Raqqosaning sakrash vaqtida havoda qolish va pozani saqlab qolish qobiliyati qanday nomlanadi? Tavsif bering.
    12.         Xoreograf ijodida musiqaning o’rni.
    13.         «Oqqush ko’li» baletining badiiy o’ziga xosligi
    14.          Nozanin raqsini qaysi baletmeyster sahnalashtirgan. Bu raqsni tasvirlab bering
    15.         V. Shekspirning balet sahnasida gavdalangan asarlari
    16.         Klassik raqsda  port de brasning nechta shakli mavjud?
    17.         P. Chaykovskiy balet musiqasini xoreografiya san’atining rivojlanishidagi o’rni.
    18.         19-asrning mashhur rus raqqosalarini nomlang va ular haqida gapirib bering.
    19.         19-asr baletlarida pantomima.
    20.         Baletda jahon adabiyoti tasvirlari.
    21.         Kardebalet va uning balet ijrochiligidagi ahamiyati.
    22.         Musiqiy teatrning mustaqil janri sifatida baletning paydo bo’lishining tarixiy ma’lumotlari.
    23.         «Zamonaviy baletning otasi» deb atalgan xoreograf J.J. Noverrning professionallar tomonidan ishining ahamiyati.
    24.         Sh. Didlo ijodidagi yangilik, uning rus balet teatri shakllanishiga va o’qitish tizimiga qo’shgan hissasi.
    25.         Balet teatrida romantizm davri. Muammolilik, ifoda vositalari, xoreografik shakllar. Balet spektaklining tuzilishi, tasvirlar tizimi (“Jizel”, “Korsar”, “Esmeralda”).
    26.         M. Petipa hayoti va ijodi. Uning ishining ma’nosi.
    27.         P. Chaykovskiyning «Oqqush ko’li» («Лебединое озеро»), «Şelkunçik» («Щелкунчик»), «Uyqudagi go’zal» («Спящая красавица») baletlarining sahna taqdiri.
    28.         19-asrning taniqli rus balet artistlari (A. Istomina, M. Kshesinskaya, O. Preobrazhenskaya, P. Gerd)
    29.         A.Ya. Vaganova– raqqosa, xoreograf, o’qituvchi. A.Ya. Vaganovaning pedagogik metodologiyasining ahamiyati..
    30.         D.Balanchin ijodi va uning jahon balet teatri tarixidagi o‘rni.
    31.         Xoreografning kasbiy mahorati: asosiy tushunchalar mezonlar
    32.         Milliy xoreografiyaning rivojlanishi sharoitida an’anaviy madaniyat
    33.         Xoreografiyaning shaxsiy fazilatlarni rivojlantirishdagi o’rni
    34.         Dunyodagi yetakchi balet maktablari. Har bir maktab haqida qisqacha ma’lumot bering.
    35.         Musiqiy va balet dramaturgiyasi xoreografik asar yaratishning asosiy omili sifatida
    36.         Dramaturgiyaning asosiy qonuniyatlari va ularning xoreografik asarda qo‘llanilishi
    37.         Xarakterli raqs maktabining asoschilari
    38.         Raqs chizish – xoreografik asarning ifodali vositasi sifatida
    39.         Xoreografik asardagi musiqa, uning mazmuni
    40.         Balet spektakllarida xalq xoreografiyasi merosidan namunalar
    41.         Musiqa, xoreografik matn, chizmachilik va xoreografik ish o’rtasidagi munosabat
    42.         O’zbekistonda zamonaviy xoreografiya xoreograflarining faoliyati
    43.         O’zbek raqsining kelib chiqishi. O’zbek raqsining rivojlanishi.
    44.         Raqs yaratish uchun kompozitsion texnikalar
    45.         Balet teatrida duet raqsining shakllanishi va rivojlanishi
    46.         Raqs turlari va ularning xususiyatlari. Tushunchalarni aniqlang: klassik, zamonaviy, xalq, tarixiy va kundalik raqs
    47.         Balet spektakli librettosini baholash metodikasi
    48.         B.Eyfman xoreografiyasining o’ziga xosligi
    49.         Balet dramaturgiya qonunlari – asosiy qismlar
    50.         Baletlarda Sharq she’riyati
    51.         Zamonaviy raqs xoreografik san’at janri sifatida.
    52.         Xalq sahna raqsi darsini qurish xususiyatlari.
    53.         Klassik raqs darsining musiqiy hamrohligining roli.
    54.         Klassik va xalq sahna raqslarining munosabati. Maqsad va vazifalar.
    55.         Xalq sahna raqsi darsini qurish xususiyatlari: tuzilishi, metodikasi.
    56.         Raqs kombinatsiyasi, etyud. Ularning o’ziga xos xususiyatlari.
    57.         Xoreografik san’atning qaysi turlari eng mashhur

shu kunlarda?

    58.         Zamonaviy raqsni klassik raqsdan ajratib turadigan xususiyatlarni ayting.
    59.         Xoreografik san’atning barcha turlarini qanday umumiy shakllar xarakterlaydi?
    60.         Xoreograf va rejissyor, bastakor yoki haykaltarosh o’rtasidagi farq nima?
    61.         Xoreografik raqamlarni sahnalashtirganda xoreograf qanday qobiliyatlarga ega bo’lishi kerak?
    62.         Plagiat nima? Xoreograf qachon va qanday sharoitlarda asarlarni «ko’chirish» huquqiga ega?
    63.         Nima uchun xoreografning shaxsiy fazilatlari va mahorat darajasi mos kelmasligi mumkin?
    64.         Xoreografik raqamni sahnalashtirish g’oyasini shakllantirishda nima ilhom manbai bo’lishi mumkin?
    65.         Xoreografik asarning mavzusi va g’oyasini nima birlashtiradi va nima ajratib turadi, deb nomlang.
    66.         Xoreografik asarda poza, mimika, imo-ishora, istiqbol nima?
    67.         Raqs harakatining asosiy elementlarini sanab o’ting
    68.         Bolalar raqs guruhida ishlab chiqarish ishlarida yosh xususiyatlarini qanday hisobga olish kerak?
    69.         Bolalar guruhining repertuarida qanday raqslar bo’lishi kerak?
    70.         Syujetli raqs va tematik raqs o’rtasidagi farq nima?
    71.         17-18-asrlar syuitalariga qanday raqslar kiritilgan?
    72.         Ommaviy raqslarning qanday shakllari mavjud?
    73.         Klassik raqs darsida o‘qituvchi qanday pedagogik vazifalarni qo‘yadi?
    74.         Xarakterli raqsni o’rgatish tizimini kim yaratgan?
    75.         Xalq sahna raqsi darsining asosiy qismlarini nomlang va tavsiflang.
    76.         Vaganova A.Ya. Klassik raqs o’qitish tizimi.
    77.         Erkaklar klassik ijro maktabi. Kelib chiqishi.
    78.         Xalq sahna raqsi taraqqiyotining kelib chiqishi.
    79.         Moldova va Belarus raqs madaniyati. Moldova va Belarus xalq sahna raqslarini ijro etish uslubi, xarakterining xususiyatlari Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni.
    80.         Gruziya va Armaniston raqs madaniyati. Xususiyatlari. Gruziya va Vengriya xalq raqslarini ijro etish uslubi, uslubi, tabiati. Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni.
    81.         Ispan raqsining xususiyatlari, uslubi va xarakteri. Ispaniyada raqs madaniyatining shakllanishiga tarixiy, iqlimiy, geografik va ijtimoiy sharoitlarning ta’siri.
    82.         Rossiya xalqlarining raqs madaniyati. Rus xalq raqsining asosiy elementlari.
    83.         O’zbekiston va Tojikiston raqs madaniyati. Eng mashhur xalq raqslari, xalq raqs ansambllari, xoreograflar va o’qituvchilar. O‘zbekiston va Tojikiston xalq o‘yinlarining ijro uslubi, uslubi va xarakterining xususiyatlari. Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni.
    84.         Xalq sahna raqsi darsining musiqiy hamrohligi musiqa madaniyatini rivojlantirish usullaridan biridir.
    85.         Xalq sahna raqslarining xilma-xil turlari.
    86.         “Folklor” tushunchasiga ta’rif bering. Folklor raqsi va sahna raqsi o’rtasidagi farq nima?
    87.         Zamonaviy jamiyat hayotida xalq sahna raqsining ma’nosi va o’rni.
    88.         Xalq va klassik raqs ansamblida (kattalar, bolalar guruhi) xalq raqslari darsining maqsad va vazifalari.
    89.         Opera va balet sahnasida xoreograflar va xalq raqs ijrochilari.
    90.         Xalq o‘yinlarining xalqaro tarbiyadagi o‘rni.
    91.         «Krakovyak» va «Mazurka» xalq raqslarini ijro etish uslubi, uslubi va tabiatining xususiyatlari.
    92.         Teatr va konsert repertuaridan mumtoz meros namunalari (akademik xalq raqslari), ularning mazmuni.
    93.         Xalq sahna raqsi va professional xoreografik mumtoz san’atning o’zaro ta’siri va o’zaro boyitishi.
    94.         Xalq sahna raqs barrasida mashqlarni o’rganishning o’ziga xosligi nimada?
    95.         Xalq sahna raqslarida dastgoh oldida mashqlarini o‘rganishning maqsad va vazifalari nimalardan iborat?
    96.         Xalq sahna raqslariga oid eskiz ishining maqsad va vazifalari qanday?
    97.         Juftlashgan xalq sahna raqslarining kelib chiqishi haqida gapirib bering. Xalq raqsini ijro etishda asosiy narsa nima?
    98.         Nima uchun I. A. Moiseev rahbarligidagi Rossiya Davlat akademik xalq raqs ansambli dasturlari dunyo xalqlari raqslari materialiga asoslangan?
    99.         Nima uchun N. S. Nadezhdina tomonidan sahnalashtirilgan «Berezka» dumaloq raqsi «Berezka» akademik xalq raqs ansamblining o’ziga xos belgisidir?
  100.      An’anaviy xalq o’yinlari shakllari va zamonaviy folklor o’rtasidagi farq nima?
  101.      Qanday san’at turlarini bilasiz? Xoreografiya so‘zining lug‘aviy ma’nosi? 
  102.      Klassik raqs san’ati haqida tushunchaga egamisiz? Klassik raqs san’ati namoyondalaridan kimlarni bilasiz?
  103.      О‘zbek raqs san’ati haqida tushunchaga egamisiz?  O‘zbek raqs san’ati namoyondalaridan kimlarni bilasiz?
  104.      Xalq sahna raqsi haqida tushunchaga egamisiz? Xalq sahna raqsi namoyondalaridan kimlarni bilasiz?
  105.      Farg‘ona raqs maktabining о‘ziga xosligi. 
  106.      Buxoro  raqs maktabining о‘ziga xosligi.
  107.      Xorazm  raqs maktabining о‘ziga xosligi.
  108.      Usta Olim Komilovning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering.
  109.      Tamaraxonimning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering.
  110.      Mukarrama Turg‘unboyevaning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering.
  111.      “Baletmeyster” atamasiga ta’rif bering.
  112.      Baletmeysterlik  san’atining tarixiy shakllanishi.
  113.      О‘zbek   baletmeysterlik san’atiga asos solgan qaysi baletmeysterlarni bilasiz? 
  114.      MDX va xorijiy mamlakatlarida ijod qilayotgan qaysi yetakchi baletmeytserlar ijodini bilasiz?
  115.      О‘zbek milliy baletlari haqida so‘zlab bering.  
  116.      Bugungi kunda O‘zbekistonda ijod qilayotgan qaysi baletmeysterlar ijodini bilasiz?
  117.       MDX Davlati xalq raqs jamoalarining ijodiy faoliyati bilan tanishmisiz va ularning qaysilarni bilasiz?
  118.      O‘zbekistonda ijod qilayotgan raqs jamoalari va ansambllari faoliyati hamda ularning repertuari haqida so‘zlab bering.
  119.      Qaysi xorijiy kompozitorlar ijodini bilasiz?
  120.      O‘zbek kompozitorlaridan kimlarni bilasiz?
  121.      Bugungi kunda O‘zbekiston va xorijiy mamlakatlarda ijod qilayotgan qaysi kompozitorlar ijodini bilasiz?
  122.      Klassik  raqsi faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering.
  123.      О‘zbek raqs san’ati faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. 
  124.      Xalq sahna raqsi faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering.
  125.       “Baletmeysterlik san’ati” faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering.
  126.      Erkaklarning oyoq uchida turib raqsga tushishi asosan qaysi xalqga mansub?
  127.      Xalq sahna raqsi nima asosida yaratiladi? Asosiy jihatlari
  128.      Ispan raqsining asosiy harakati qaysi? Batafsil ma’lumot bering
  129.      Ekzersisning birinchi mashq nomi nima? Tavsif bering
  130.      “Sirtaki” raqsi haqida gapirib bering.Raqs qaysi millatga tegishli? Raqsni kim ijro etadi?
  131.      Ilmiy ishining taqdimoti