TAYANCH DOKTORANTURA (SAVOLLAR)
1. | P. Chaykovskiy musiqasining balet san’ati taraqqiyotidagi o’rni |
2. | Romantik davr baletlarining o’ziga xosligi. |
3. | L. Jeykobson xoreografiyasining o’ziga xosligi |
4. | Grand pas: balet ijrosidagi tuzilish va ma’no. |
5. | D.Balanchin xoreografiyasining o’ziga xosligi |
6. | Klassik raqsda nechta qo’l pozitsiyasi mavjud? Ular haqida ko’proq ma’lumot bering |
7. | Raqsni sahnalashtirishda va tayyorlashda eng zaruriy komponent nima hisoblanadi?? |
8. | Klassik raqsda arabesk pozalarining nechta turi mavjud? |
9. | S. Diagilevning «Rossiya fasllari» («Русских сезонов») ning ma’nosi |
10. | Qo’llab-quvvatlovchi oyoq tomon harakat yoki aylanish yo’nalishini aniqlash uchun qanday tushuncha ishlatiladi? |
11. | Raqqosaning sakrash vaqtida havoda qolish va pozani saqlab qolish qobiliyati qanday nomlanadi? Tavsif bering. |
12. | Xoreograf ijodida musiqaning o’rni. |
13. | «Oqqush ko’li» baletining badiiy o’ziga xosligi |
14. | Nozanin raqsini qaysi baletmeyster sahnalashtirgan. Bu raqsni tasvirlab bering |
15. | V. Shekspirning balet sahnasida gavdalangan asarlari |
16. | Klassik raqsda port de brasning nechta shakli mavjud? |
17. | P. Chaykovskiy balet musiqasini xoreografiya san’atining rivojlanishidagi o’rni. |
18. | 19-asrning mashhur rus raqqosalarini nomlang va ular haqida gapirib bering. |
19. | 19-asr baletlarida pantomima. |
20. | Baletda jahon adabiyoti tasvirlari. |
21. | Kardebalet va uning balet ijrochiligidagi ahamiyati. |
22. | Musiqiy teatrning mustaqil janri sifatida baletning paydo bo’lishining tarixiy ma’lumotlari. |
23. | «Zamonaviy baletning otasi» deb atalgan xoreograf J.J. Noverrning professionallar tomonidan ishining ahamiyati. |
24. | Sh. Didlo ijodidagi yangilik, uning rus balet teatri shakllanishiga va o’qitish tizimiga qo’shgan hissasi. |
25. | Balet teatrida romantizm davri. Muammolilik, ifoda vositalari, xoreografik shakllar. Balet spektaklining tuzilishi, tasvirlar tizimi (“Jizel”, “Korsar”, “Esmeralda”). |
26. | M. Petipa hayoti va ijodi. Uning ishining ma’nosi. |
27. | P. Chaykovskiyning «Oqqush ko’li» («Лебединое озеро»), «Şelkunçik» («Щелкунчик»), «Uyqudagi go’zal» («Спящая красавица») baletlarining sahna taqdiri. |
28. | 19-asrning taniqli rus balet artistlari (A. Istomina, M. Kshesinskaya, O. Preobrazhenskaya, P. Gerd) |
29. | A.Ya. Vaganova– raqqosa, xoreograf, o’qituvchi. A.Ya. Vaganovaning pedagogik metodologiyasining ahamiyati.. |
30. | D.Balanchin ijodi va uning jahon balet teatri tarixidagi o‘rni. |
31. | Xoreografning kasbiy mahorati: asosiy tushunchalar mezonlar |
32. | Milliy xoreografiyaning rivojlanishi sharoitida an’anaviy madaniyat |
33. | Xoreografiyaning shaxsiy fazilatlarni rivojlantirishdagi o’rni |
34. | Dunyodagi yetakchi balet maktablari. Har bir maktab haqida qisqacha ma’lumot bering. |
35. | Musiqiy va balet dramaturgiyasi xoreografik asar yaratishning asosiy omili sifatida |
36. | Dramaturgiyaning asosiy qonuniyatlari va ularning xoreografik asarda qo‘llanilishi |
37. | Xarakterli raqs maktabining asoschilari |
38. | Raqs chizish – xoreografik asarning ifodali vositasi sifatida |
39. | Xoreografik asardagi musiqa, uning mazmuni |
40. | Balet spektakllarida xalq xoreografiyasi merosidan namunalar |
41. | Musiqa, xoreografik matn, chizmachilik va xoreografik ish o’rtasidagi munosabat |
42. | O’zbekistonda zamonaviy xoreografiya xoreograflarining faoliyati |
43. | O’zbek raqsining kelib chiqishi. O’zbek raqsining rivojlanishi. |
44. | Raqs yaratish uchun kompozitsion texnikalar |
45. | Balet teatrida duet raqsining shakllanishi va rivojlanishi |
46. | Raqs turlari va ularning xususiyatlari. Tushunchalarni aniqlang: klassik, zamonaviy, xalq, tarixiy va kundalik raqs |
47. | Balet spektakli librettosini baholash metodikasi |
48. | B.Eyfman xoreografiyasining o’ziga xosligi |
49. | Balet dramaturgiya qonunlari – asosiy qismlar |
50. | Baletlarda Sharq she’riyati |
51. | Zamonaviy raqs xoreografik san’at janri sifatida. |
52. | Xalq sahna raqsi darsini qurish xususiyatlari. |
53. | Klassik raqs darsining musiqiy hamrohligining roli. |
54. | Klassik va xalq sahna raqslarining munosabati. Maqsad va vazifalar. |
55. | Xalq sahna raqsi darsini qurish xususiyatlari: tuzilishi, metodikasi. |
56. | Raqs kombinatsiyasi, etyud. Ularning o’ziga xos xususiyatlari. |
57. | Xoreografik san’atning qaysi turlari eng mashhur
shu kunlarda? |
58. | Zamonaviy raqsni klassik raqsdan ajratib turadigan xususiyatlarni ayting. |
59. | Xoreografik san’atning barcha turlarini qanday umumiy shakllar xarakterlaydi? |
60. | Xoreograf va rejissyor, bastakor yoki haykaltarosh o’rtasidagi farq nima? |
61. | Xoreografik raqamlarni sahnalashtirganda xoreograf qanday qobiliyatlarga ega bo’lishi kerak? |
62. | Plagiat nima? Xoreograf qachon va qanday sharoitlarda asarlarni «ko’chirish» huquqiga ega? |
63. | Nima uchun xoreografning shaxsiy fazilatlari va mahorat darajasi mos kelmasligi mumkin? |
64. | Xoreografik raqamni sahnalashtirish g’oyasini shakllantirishda nima ilhom manbai bo’lishi mumkin? |
65. | Xoreografik asarning mavzusi va g’oyasini nima birlashtiradi va nima ajratib turadi, deb nomlang. |
66. | Xoreografik asarda poza, mimika, imo-ishora, istiqbol nima? |
67. | Raqs harakatining asosiy elementlarini sanab o’ting |
68. | Bolalar raqs guruhida ishlab chiqarish ishlarida yosh xususiyatlarini qanday hisobga olish kerak? |
69. | Bolalar guruhining repertuarida qanday raqslar bo’lishi kerak? |
70. | Syujetli raqs va tematik raqs o’rtasidagi farq nima? |
71. | 17-18-asrlar syuitalariga qanday raqslar kiritilgan? |
72. | Ommaviy raqslarning qanday shakllari mavjud? |
73. | Klassik raqs darsida o‘qituvchi qanday pedagogik vazifalarni qo‘yadi? |
74. | Xarakterli raqsni o’rgatish tizimini kim yaratgan? |
75. | Xalq sahna raqsi darsining asosiy qismlarini nomlang va tavsiflang. |
76. | Vaganova A.Ya. Klassik raqs o’qitish tizimi. |
77. | Erkaklar klassik ijro maktabi. Kelib chiqishi. |
78. | Xalq sahna raqsi taraqqiyotining kelib chiqishi. |
79. | Moldova va Belarus raqs madaniyati. Moldova va Belarus xalq sahna raqslarini ijro etish uslubi, xarakterining xususiyatlari Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni. |
80. | Gruziya va Armaniston raqs madaniyati. Xususiyatlari. Gruziya va Vengriya xalq raqslarini ijro etish uslubi, uslubi, tabiati. Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni. |
81. | Ispan raqsining xususiyatlari, uslubi va xarakteri. Ispaniyada raqs madaniyatining shakllanishiga tarixiy, iqlimiy, geografik va ijtimoiy sharoitlarning ta’siri. |
82. | Rossiya xalqlarining raqs madaniyati. Rus xalq raqsining asosiy elementlari. |
83. | O’zbekiston va Tojikiston raqs madaniyati. Eng mashhur xalq raqslari, xalq raqs ansambllari, xoreograflar va o’qituvchilar. O‘zbekiston va Tojikiston xalq o‘yinlarining ijro uslubi, uslubi va xarakterining xususiyatlari. Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni. |
84. | Xalq sahna raqsi darsining musiqiy hamrohligi musiqa madaniyatini rivojlantirish usullaridan biridir. |
85. | Xalq sahna raqslarining xilma-xil turlari. |
86. | “Folklor” tushunchasiga ta’rif bering. Folklor raqsi va sahna raqsi o’rtasidagi farq nima? |
87. | Zamonaviy jamiyat hayotida xalq sahna raqsining ma’nosi va o’rni. |
88. | Xalq va klassik raqs ansamblida (kattalar, bolalar guruhi) xalq raqslari darsining maqsad va vazifalari. |
89. | Opera va balet sahnasida xoreograflar va xalq raqs ijrochilari. |
90. | Xalq o‘yinlarining xalqaro tarbiyadagi o‘rni. |
91. | «Krakovyak» va «Mazurka» xalq raqslarini ijro etish uslubi, uslubi va tabiatining xususiyatlari. |
92. | Teatr va konsert repertuaridan mumtoz meros namunalari (akademik xalq raqslari), ularning mazmuni. |
93. | Xalq sahna raqsi va professional xoreografik mumtoz san’atning o’zaro ta’siri va o’zaro boyitishi. |
94. | Xalq sahna raqs barrasida mashqlarni o’rganishning o’ziga xosligi nimada? |
95. | Xalq sahna raqslarida dastgoh oldida mashqlarini o‘rganishning maqsad va vazifalari nimalardan iborat? |
96. | Xalq sahna raqslariga oid eskiz ishining maqsad va vazifalari qanday? |
97. | Juftlashgan xalq sahna raqslarining kelib chiqishi haqida gapirib bering. Xalq raqsini ijro etishda asosiy narsa nima? |
98. | Nima uchun I. A. Moiseev rahbarligidagi Rossiya Davlat akademik xalq raqs ansambli dasturlari dunyo xalqlari raqslari materialiga asoslangan? |
99. | Nima uchun N. S. Nadezhdina tomonidan sahnalashtirilgan «Berezka» dumaloq raqsi «Berezka» akademik xalq raqs ansamblining o’ziga xos belgisidir? |
100. | An’anaviy xalq o’yinlari shakllari va zamonaviy folklor o’rtasidagi farq nima? |
101. | Qanday san’at turlarini bilasiz? Xoreografiya so‘zining lug‘aviy ma’nosi? |
102. | Klassik raqs san’ati haqida tushunchaga egamisiz? Klassik raqs san’ati namoyondalaridan kimlarni bilasiz? |
103. | О‘zbek raqs san’ati haqida tushunchaga egamisiz? O‘zbek raqs san’ati namoyondalaridan kimlarni bilasiz? |
104. | Xalq sahna raqsi haqida tushunchaga egamisiz? Xalq sahna raqsi namoyondalaridan kimlarni bilasiz? |
105. | Farg‘ona raqs maktabining о‘ziga xosligi. |
106. | Buxoro raqs maktabining о‘ziga xosligi. |
107. | Xorazm raqs maktabining о‘ziga xosligi. |
108. | Usta Olim Komilovning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering. |
109. | Tamaraxonimning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering. |
110. | Mukarrama Turg‘unboyevaning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering. |
111. | “Baletmeyster” atamasiga ta’rif bering. |
112. | Baletmeysterlik san’atining tarixiy shakllanishi. |
113. | О‘zbek baletmeysterlik san’atiga asos solgan qaysi baletmeysterlarni bilasiz? |
114. | MDX va xorijiy mamlakatlarida ijod qilayotgan qaysi yetakchi baletmeytserlar ijodini bilasiz? |
115. | О‘zbek milliy baletlari haqida so‘zlab bering. |
116. | Bugungi kunda O‘zbekistonda ijod qilayotgan qaysi baletmeysterlar ijodini bilasiz? |
117. | MDX Davlati xalq raqs jamoalarining ijodiy faoliyati bilan tanishmisiz va ularning qaysilarni bilasiz? |
118. | O‘zbekistonda ijod qilayotgan raqs jamoalari va ansambllari faoliyati hamda ularning repertuari haqida so‘zlab bering. |
119. | Qaysi xorijiy kompozitorlar ijodini bilasiz? |
120. | O‘zbek kompozitorlaridan kimlarni bilasiz? |
121. | Bugungi kunda O‘zbekiston va xorijiy mamlakatlarda ijod qilayotgan qaysi kompozitorlar ijodini bilasiz? |
122. | Klassik raqsi faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. |
123. | О‘zbek raqs san’ati faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. |
124. | Xalq sahna raqsi faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. |
125. | “Baletmeysterlik san’ati” faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. |
126. | Erkaklarning oyoq uchida turib raqsga tushishi asosan qaysi xalqga mansub? |
127. | Xalq sahna raqsi nima asosida yaratiladi? Asosiy jihatlari |
128. | Ispan raqsining asosiy harakati qaysi? Batafsil ma’lumot bering |
129. | Ekzersisning birinchi mashq nomi nima? Tavsif bering |
130. | “Sirtaki” raqsi haqida gapirib bering.Raqs qaysi millatga tegishli? Raqsni kim ijro etadi? |
131. | Ilmiy ishining taqdimoti |