TAYANCH DOKTORANTURA (SAVOLLAR) – 2025-yil oktabr holati
| 1. | P. Chaykovskiy musiqasining balet san’ati taraqqiyotidagi o’rni |
| 2. | Romantik davr baletlarining o’ziga xosligi. |
| 3. | L. Jeykobson xoreografiyasining o’ziga xosligi |
| 4. | Grand pas: balet ijrosidagi tuzilish va ma’no. |
| 5. | D.Balanchin xoreografiyasining o’ziga xosligi |
| 6. | Klassik raqsda nechta qo’l pozitsiyasi mavjud? Ular haqida ko’proq ma’lumot bering |
| 7. | Raqsni sahnalashtirishda va tayyorlashda eng zaruriy komponent nima hisoblanadi?? |
| 8. | Klassik raqsda arabesk pozalarining nechta turi mavjud? |
| 9. | S. Diagilevning «Rossiya fasllari» («Русских сезонов») ning ma’nosi |
| 10. | Qo’llab-quvvatlovchi oyoq tomon harakat yoki aylanish yo’nalishini aniqlash uchun qanday tushuncha ishlatiladi? |
| 11. | Raqqosaning sakrash vaqtida havoda qolish va pozani saqlab qolish qobiliyati qanday nomlanadi? Tavsif bering. |
| 12. | Xoreograf ijodida musiqaning o’rni. |
| 13. | «Oqqush ko’li» baletining badiiy o’ziga xosligi |
| 14. | Nozanin raqsini qaysi baletmeyster sahnalashtirgan. Bu raqsni tasvirlab bering |
| 15. | V. Shekspirning balet sahnasida gavdalangan asarlari |
| 16. | Klassik raqsda port de brasning nechta shakli mavjud? |
| 17. | P. Chaykovskiy balet musiqasini xoreografiya san’atining rivojlanishidagi o’rni. |
| 18. | 19-asrning mashhur rus raqqosalarini nomlang va ular haqida gapirib bering. |
| 19. | 19-asr baletlarida pantomima. |
| 20. | Baletda jahon adabiyoti tasvirlari. |
| 21. | Kardebalet va uning balet ijrochiligidagi ahamiyati. |
| 22. | Musiqiy teatrning mustaqil janri sifatida baletning paydo bo’lishining tarixiy ma’lumotlari. |
| 23. | «Zamonaviy baletning otasi» deb atalgan xoreograf J.J. Noverrning professionallar tomonidan ishining ahamiyati. |
| 24. | Sh. Didlo ijodidagi yangilik, uning rus balet teatri shakllanishiga va o’qitish tizimiga qo’shgan hissasi. |
| 25. | Balet teatrida romantizm davri. Muammolilik, ifoda vositalari, xoreografik shakllar. Balet spektaklining tuzilishi, tasvirlar tizimi (“Jizel”, “Korsar”, “Esmeralda”). |
| 26. | M. Petipa hayoti va ijodi. Uning ishining ma’nosi. |
| 27. | P. Chaykovskiyning «Oqqush ko’li» («Лебединое озеро»), «Şelkunçik» («Щелкунчик»), «Uyqudagi go’zal» («Спящая красавица») baletlarining sahna taqdiri. |
| 28. | 19-asrning taniqli rus balet artistlari (A. Istomina, M. Kshesinskaya, O. Preobrazhenskaya, P. Gerd) |
| 29. | A.Ya. Vaganova– raqqosa, xoreograf, o’qituvchi. A.Ya. Vaganovaning pedagogik metodologiyasining ahamiyati.. |
| 30. | D.Balanchin ijodi va uning jahon balet teatri tarixidagi o‘rni. |
| 31. | Xoreografning kasbiy mahorati: asosiy tushunchalar mezonlar |
| 32. | Milliy xoreografiyaning rivojlanishi sharoitida an’anaviy madaniyat |
| 33. | Xoreografiyaning shaxsiy fazilatlarni rivojlantirishdagi o’rni |
| 34. | Dunyodagi yetakchi balet maktablari. Har bir maktab haqida qisqacha ma’lumot bering. |
| 35. | Musiqiy va balet dramaturgiyasi xoreografik asar yaratishning asosiy omili sifatida |
| 36. | Dramaturgiyaning asosiy qonuniyatlari va ularning xoreografik asarda qo‘llanilishi |
| 37. | Xarakterli raqs maktabining asoschilari |
| 38. | Raqs chizish – xoreografik asarning ifodali vositasi sifatida |
| 39. | Xoreografik asardagi musiqa, uning mazmuni |
| 40. | Balet spektakllarida xalq xoreografiyasi merosidan namunalar |
| 41. | Musiqa, xoreografik matn, chizmachilik va xoreografik ish o’rtasidagi munosabat |
| 42. | O’zbekistonda zamonaviy xoreografiya xoreograflarining faoliyati |
| 43. | O’zbek raqsining kelib chiqishi. O’zbek raqsining rivojlanishi. |
| 44. | Raqs yaratish uchun kompozitsion texnikalar |
| 45. | Balet teatrida duet raqsining shakllanishi va rivojlanishi |
| 46. | Raqs turlari va ularning xususiyatlari. Tushunchalarni aniqlang: klassik, zamonaviy, xalq, tarixiy va kundalik raqs |
| 47. | Balet spektakli librettosini baholash metodikasi |
| 48. | B.Eyfman xoreografiyasining o’ziga xosligi |
| 49. | Balet dramaturgiya qonunlari – asosiy qismlar |
| 50. | Baletlarda Sharq she’riyati |
| 51. | Zamonaviy raqs xoreografik san’at janri sifatida. |
| 52. | Xalq sahna raqsi darsini qurish xususiyatlari. |
| 53. | Klassik raqs darsining musiqiy hamrohligining roli. |
| 54. | Klassik va xalq sahna raqslarining munosabati. Maqsad va vazifalar. |
| 55. | Xalq sahna raqsi darsini qurish xususiyatlari: tuzilishi, metodikasi. |
| 56. | Raqs kombinatsiyasi, etyud. Ularning o’ziga xos xususiyatlari. |
| 57. | Xoreografik san’atning qaysi turlari eng mashhur
shu kunlarda? |
| 58. | Zamonaviy raqsni klassik raqsdan ajratib turadigan xususiyatlarni ayting. |
| 59. | Xoreografik san’atning barcha turlarini qanday umumiy shakllar xarakterlaydi? |
| 60. | Xoreograf va rejissyor, bastakor yoki haykaltarosh o’rtasidagi farq nima? |
| 61. | Xoreografik raqamlarni sahnalashtirganda xoreograf qanday qobiliyatlarga ega bo’lishi kerak? |
| 62. | Plagiat nima? Xoreograf qachon va qanday sharoitlarda asarlarni «ko’chirish» huquqiga ega? |
| 63. | Nima uchun xoreografning shaxsiy fazilatlari va mahorat darajasi mos kelmasligi mumkin? |
| 64. | Xoreografik raqamni sahnalashtirish g’oyasini shakllantirishda nima ilhom manbai bo’lishi mumkin? |
| 65. | Xoreografik asarning mavzusi va g’oyasini nima birlashtiradi va nima ajratib turadi, deb nomlang. |
| 66. | Xoreografik asarda poza, mimika, imo-ishora, istiqbol nima? |
| 67. | Raqs harakatining asosiy elementlarini sanab o’ting |
| 68. | Bolalar raqs guruhida ishlab chiqarish ishlarida yosh xususiyatlarini qanday hisobga olish kerak? |
| 69. | Bolalar guruhining repertuarida qanday raqslar bo’lishi kerak? |
| 70. | Syujetli raqs va tematik raqs o’rtasidagi farq nima? |
| 71. | 17-18-asrlar syuitalariga qanday raqslar kiritilgan? |
| 72. | Ommaviy raqslarning qanday shakllari mavjud? |
| 73. | Klassik raqs darsida o‘qituvchi qanday pedagogik vazifalarni qo‘yadi? |
| 74. | Xarakterli raqsni o’rgatish tizimini kim yaratgan? |
| 75. | Xalq sahna raqsi darsining asosiy qismlarini nomlang va tavsiflang. |
| 76. | Vaganova A.Ya. Klassik raqs o’qitish tizimi. |
| 77. | Erkaklar klassik ijro maktabi. Kelib chiqishi. |
| 78. | Xalq sahna raqsi taraqqiyotining kelib chiqishi. |
| 79. | Moldova va Belarus raqs madaniyati. Moldova va Belarus xalq sahna raqslarini ijro etish uslubi, xarakterining xususiyatlari Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni. |
| 80. | Gruziya va Armaniston raqs madaniyati. Xususiyatlari. Gruziya va Vengriya xalq raqslarini ijro etish uslubi, uslubi, tabiati. Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni. |
| 81. | Ispan raqsining xususiyatlari, uslubi va xarakteri. Ispaniyada raqs madaniyatining shakllanishiga tarixiy, iqlimiy, geografik va ijtimoiy sharoitlarning ta’siri. |
| 82. | Rossiya xalqlarining raqs madaniyati. Rus xalq raqsining asosiy elementlari. |
| 83. | O’zbekiston va Tojikiston raqs madaniyati. Eng mashhur xalq raqslari, xalq raqs ansambllari, xoreograflar va o’qituvchilar. O‘zbekiston va Tojikiston xalq o‘yinlarining ijro uslubi, uslubi va xarakterining xususiyatlari. Kostyumlar, musiqa, sahna dizayni. |
| 84. | Xalq sahna raqsi darsining musiqiy hamrohligi musiqa madaniyatini rivojlantirish usullaridan biridir. |
| 85. | Xalq sahna raqslarining xilma-xil turlari. |
| 86. | “Folklor” tushunchasiga ta’rif bering. Folklor raqsi va sahna raqsi o’rtasidagi farq nima? |
| 87. | Zamonaviy jamiyat hayotida xalq sahna raqsining ma’nosi va o’rni. |
| 88. | Xalq va klassik raqs ansamblida (kattalar, bolalar guruhi) xalq raqslari darsining maqsad va vazifalari. |
| 89. | Opera va balet sahnasida xoreograflar va xalq raqs ijrochilari. |
| 90. | Xalq o‘yinlarining xalqaro tarbiyadagi o‘rni. |
| 91. | «Krakovyak» va «Mazurka» xalq raqslarini ijro etish uslubi, uslubi va tabiatining xususiyatlari. |
| 92. | Teatr va konsert repertuaridan mumtoz meros namunalari (akademik xalq raqslari), ularning mazmuni. |
| 93. | Xalq sahna raqsi va professional xoreografik mumtoz san’atning o’zaro ta’siri va o’zaro boyitishi. |
| 94. | Xalq sahna raqs barrasida mashqlarni o’rganishning o’ziga xosligi nimada? |
| 95. | Xalq sahna raqslarida dastgoh oldida mashqlarini o‘rganishning maqsad va vazifalari nimalardan iborat? |
| 96. | Xalq sahna raqslariga oid eskiz ishining maqsad va vazifalari qanday? |
| 97. | Juftlashgan xalq sahna raqslarining kelib chiqishi haqida gapirib bering. Xalq raqsini ijro etishda asosiy narsa nima? |
| 98. | Nima uchun I. A. Moiseev rahbarligidagi Rossiya Davlat akademik xalq raqs ansambli dasturlari dunyo xalqlari raqslari materialiga asoslangan? |
| 99. | Nima uchun N. S. Nadezhdina tomonidan sahnalashtirilgan «Berezka» dumaloq raqsi «Berezka» akademik xalq raqs ansamblining o’ziga xos belgisidir? |
| 100. | An’anaviy xalq o’yinlari shakllari va zamonaviy folklor o’rtasidagi farq nima? |
| 101. | Qanday san’at turlarini bilasiz? Xoreografiya so‘zining lug‘aviy ma’nosi? |
| 102. | Klassik raqs san’ati haqida tushunchaga egamisiz? Klassik raqs san’ati namoyondalaridan kimlarni bilasiz? |
| 103. | О‘zbek raqs san’ati haqida tushunchaga egamisiz? O‘zbek raqs san’ati namoyondalaridan kimlarni bilasiz? |
| 104. | Xalq sahna raqsi haqida tushunchaga egamisiz? Xalq sahna raqsi namoyondalaridan kimlarni bilasiz? |
| 105. | Farg‘ona raqs maktabining о‘ziga xosligi. |
| 106. | Buxoro raqs maktabining о‘ziga xosligi. |
| 107. | Xorazm raqs maktabining о‘ziga xosligi. |
| 108. | Usta Olim Komilovning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering. |
| 109. | Tamaraxonimning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering. |
| 110. | Mukarrama Turg‘unboyevaning ijodiy faoliyati haqida so‘zlab bering. |
| 111. | “Baletmeyster” atamasiga ta’rif bering. |
| 112. | Baletmeysterlik san’atining tarixiy shakllanishi. |
| 113. | О‘zbek baletmeysterlik san’atiga asos solgan qaysi baletmeysterlarni bilasiz? |
| 114. | MDX va xorijiy mamlakatlarida ijod qilayotgan qaysi yetakchi baletmeytserlar ijodini bilasiz? |
| 115. | О‘zbek milliy baletlari haqida so‘zlab bering. |
| 116. | Bugungi kunda O‘zbekistonda ijod qilayotgan qaysi baletmeysterlar ijodini bilasiz? |
| 117. | MDX Davlati xalq raqs jamoalarining ijodiy faoliyati bilan tanishmisiz va ularning qaysilarni bilasiz? |
| 118. | O‘zbekistonda ijod qilayotgan raqs jamoalari va ansambllari faoliyati hamda ularning repertuari haqida so‘zlab bering. |
| 119. | Qaysi xorijiy kompozitorlar ijodini bilasiz? |
| 120. | O‘zbek kompozitorlaridan kimlarni bilasiz? |
| 121. | Bugungi kunda O‘zbekiston va xorijiy mamlakatlarda ijod qilayotgan qaysi kompozitorlar ijodini bilasiz? |
| 122. | Klassik raqsi faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. |
| 123. | О‘zbek raqs san’ati faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. |
| 124. | Xalq sahna raqsi faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. |
| 125. | “Baletmeysterlik san’ati” faniga oid adabiyotlar va ularning mualliflari haqida so‘zlab bering. |
| 126. | Erkaklarning oyoq uchida turib raqsga tushishi asosan qaysi xalqga mansub? |
| 127. | Xalq sahna raqsi nima asosida yaratiladi? Asosiy jihatlari |
| 128. | Ispan raqsining asosiy harakati qaysi? Batafsil ma’lumot bering |
| 129. | Ekzersisning birinchi mashq nomi nima? Tavsif bering |
| 130. | “Sirtaki” raqsi haqida gapirib bering.Raqs qaysi millatga tegishli? Raqsni kim ijro etadi? |
| 131. | Ilmiy ishining taqdimoti |